برگزاری دوره های آمادگی تاپیک
آگوست 20, 2018
پذیرش زبان کره ای
آگوست 24, 2018

بورسیه و پذیرش کره جنوبی

سلام عزیزان

میخوام در مورد تحصیل در کره  توضیحاتی رو در اختیارتون قرار بدم.

چند تا راه پیش روی شما قرار داره:

۱) با هزینه ی شخصی پدیرش بگیرید، با دانشگاه مورد نظر مکاتبه کنید، در این صورت شما به راحتی از طریق ایمیل از مدارک مورد نیاز و زمان اقدام برای ثبت نام مطلع میشید و بعد از ارسال مدارک و چک شدن ، در صورت قبولی از جانب دانشگاه ویزاتون صادر میشه.

میانگین شهریه در دانشگاه دولتی :

شهریه دانشگاه برای مقطع لیسانس بین ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار

برای مقطع ارشد دکترا بین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار در نظر داشته باشید

همچنین هزینه خوابگاه به طور میانگین بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار منغیر میباشد .

میانگین شهریه در دانشگاه های غیر دولتی:

شهریه دانشگاه برای مقطع لیسانس به صورت میانگین بین ترمی ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار

برای مقطع ارشد و دکترا به صورت میانگین بین ۳۸۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار

هزینه خوایگاه به صورت میانگین ترمی ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار

هزینه زندگی دانشجویی به صورت میانگین ماهیانه بین ۷۰۰ الی ۸۰۰ دلار میباشد

 

۲) اگر از معدل بالا و امتیازات تحصیلی ویژه ای برخوردار باشید میتونید با اساتید دانشگاه مورد نظر مکاتبه کنید و پس از ارسال رزومه خواستار کمک هزینه ی تحصیلی شوید که معمولا این بورسیه در هر دانشگاه با نام های مختلف و برای شرایط های ویژه به متقاضی تعلق میگیره.

۳) و در نهایت بورس دولت کره (KGSP) است که تا کنون سالیانه حدود ۶ نفر از ایران (از هر مقطع تحصیلی دو نفر) موفق به دریافت این نوع بورسیه میشوند. شما میتونید شرایط و مدارک مورد نیاز این بورس رو به طور کامل در سایت زیر مطالعه کنید:

Www.studyinkorea.go.kr

🔹اگرچه تمام توضیحات به صورت کامل داخل سایت داده شده، همچنین بهتر هست که حین انجام مراحل و اماده سازی مدارکتون از افراد آشنا کمک بگیرید.

🔹🔸معدل بالا، رتبه ی دانشگاهی که مقطع قبلی رو در انجا گذرانده اید از شرایط اصلی برای گرفتن بورسیه هست و داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل و مدرک زبان کره ای (TOPIK) و هر مدرک بین المللی دیگه (گواهی ثبت اختراع، مقاله، مدال های ورزشی و  …..) تاثیر مثبت در قبولی شما دارد.

🔗 در لینک زیر میتونید فایل راهنمای بورس دولتی سال ۲۰۱۶ برای تحصیلات تکمیلی و تمامی مدارک مورد نیاز رو مشاهده کنید. معمولا جزییات و موارد داخل فرم سالهای مختلف زیاد باهم فرق نمیکنن پس میتونید با اکتفا به این فایلها مدارکتون رو آماده کنید و در نهایت با اعلامیه بورس ۲۰۱۷ تطبیق بدید:

Study in Korea | run by Korea Government

دانلود فرم

👀 نگاهی به تعداد دانشجویان بورسیه دولتی کره ی جنوبی درسالهای اخیر:

✔ سال ۲۰۱۵)
تعداد دانشجویان پذیرش شده : ۶ نفر
👈 از طریق سفارت : ۲ ارشد و ۱ دکتری
👈 از طریق دانشگاه مقصد: ۱ ارشد و ۲ دکتری

✔ سال ۲۰۱۴ )
تعداد دانشجویان پذیرش شده : ۶ نفر
👈 از طریق سفارت : ۲ ارشد
👈 از طریق دانشگاه مقصد: ۴ دکتری

✔ سال ۲۰۱۳ )
تعداد دانشجویان پذیرش شده : ۶ نفر
👈 از طریق سفارت : ۱ ارشد و ۱ دکتری
👈 از طریق دانشگاه مقصد: ۲ ارشد و ۲ دکتری


👥 طبق راهنمای بورس KGSP هر ساله فقط دو دانشجو از ایران میتوانند موفق به ادامه تحصیل در کره شوند ولی شواهد چیز دیگه ای رو نشون میده…
همچنین در سال ۲۰۱۶ از ایران فقط ۴ نفر موفق به دریافت بورسیه دولت کره شدند که نسبت به سالهای قبل تعداد کمتری رو شامل میشد!!

به نظر من به این اعداد و ارقام نباید توجه کرد… کسی که واقعا شرایط دریافت بورسیه رو داشته باشه همیشه براش جا هست، پس اگر بورسیه میخواید خوب براش تلاش کنید 🙂

همچنین اگر شرایط و رزومه درسی خوب و کاملی دارید و موفق به دریافت بورسیه KGSP نشدید، میتونید برای دریافت بورسیه BK (بورسیه تمام دانشگاه) اقدام کنید

این نوع از بورس اگرچه یکسری محدودیت ها نسبت به بورس دولت داره ولی فاند بیشتری رو شامل میشه و احتمال قبولیش هم از بورس دولت بیشتر هست

فرم نهایی انتخاب دانشگاه ✏

در فرم اولیه KGSP، شما ۳ دانشگاه را انتخاب میکنید که پس از اعلام قبولی شما با ایمیل از طرف دانشگاه ها، در نهایت باید یکی را به سازمان NIIED گزارش کنید.

در لینک زیر میتونید لیست تمامی دانشگاههای کره را به همراه رنکینگ داخلی و جهانی آنها مشاهده کنید.
مشاهده لیست

کسانی که معدل بالای ۸۰ درصد داشته باشند صلاحیت شرکت در بورسیه رو دارند. برای اینکه بدونین معدلتون چجوریه باید نمراتتون رو سایت معتبر WES ارزیابی کنید.

ارزیابی نمره 

🤓 نمره ی آیلتس و توپیک (آزمون کره ای) جزو مدارک اصلی نیست اما امتیاز ویژه محسوب میشه و دانشگاه های کره معمولا آیلتس ۵/۵ به بالارو رو قبول دارند

لازم میدونم بگم که بودن کسایی که توپیک نداشتن و یا اصلا کره ای بلد نبودن ولی موفق به دریافت بورسیه شدن (یکی از شاگردان من بدون ارسال تاپیک همراه با مدارکش موفق به دریافت بورسیه شد) اما مشخصا کسی که به کره علاقه داشته باشه و مدرک رسمی توپیک داشته باشه از بقیه داوطلبها یک گام جلوتر خواهد بود.

51 دیدگاه ها

  1. woo-bin گفت:

    مرسی به خاطر مطلب خوبی که گذاشتین. من واقعا هیچ کدومشو نمیدونستم
    چیزایی که اینجا نوشتید خیلی متاثرم کرد

  2. Hamraz گفت:

    فوق العاده بود توضیحاتتون و خیلیییی ممنونم
    سوالی داشتم من مدرک مهندسی شیمی دارم و ۲۳سالمه و در حال حاضر دارم برای کنکور هنر مقطع کارشناسی آماده میشم و با توجه به آزمونهایی که دادم میدونم که امکان گرفتن رتبه دورقمی در کنکورو دارم آیا رتبه ی خوب در کنکور هم تاثیری در گرفتن بورسیه دولت کره داره؟
    و دوم این که حتما باید تاپیک ۳ رو داشت؟ چون من برای تاپیک ۲ آمادگی دارم و نمیدونم میتونم تا کمتر نه ماه آماده بشم برای تاپیک ۳ یا نه.
    خیلی ممنون میشم جواب سوالاتمو بدین
    ممنون

    • dadashzade گفت:

      تاپیک به هیچ عنوان از الزامات گرفتن بوریه نیست. داخل متن هم کامل توضیح داده شده که برای گرفتن بورسیه ( چه بورس دولت و چه بورسیه دانشگاه) نیازی به داشتن تاپیک نیست. رتبه کنکور نه ولی دانشگاهی که توش درس میخونید تاثیر داره

  3. مهسا گفت:

    مرسی به خاطر اطلاعات یه سوال کسی که مدرک لیسانس داره میتونه برای لیسانس دوباره اقدام کنه البته میدونم که برای بورس دولتی نمی شه آیا برای دو روش قبلی امکانش هست ؟

    • dadashzade گفت:

      برای زبان هیچ مشکلی نداره. برای پذیرش هم بله. اگر دیپلمتون رو دارید و نمراتتون خوب باشه میتونید اقدام کنید

  4. ویدائو گفت:

    عالییی بود عااالی

  5. Tarane گفت:

    سلام من امسال کنکور دارم و دانشگاه خیلی خوبی مثل شریف یا تهران قبول میشم اما سهمیه دارم و درصدام کمتر از بقیس و میخوام امسال درخواست بورسیه بدم و قبولیمم تو رزومه ذکر کنم
    ایا به رتبه توجه میکنن یا فقط قبولی یه دانشگاه خوب باشیم کافیه ؟ نمره های ترمم خیلی خوبه

  6. Narges گفت:

    سلام ببخشید میشه بعد دیپلم بورسیه شد؟ شرایطش چیه؟
    و اینکه اگه رشته روانشناسی قبول شدم بعد تحصیل میتونم یه رشته هنری هم بخونم؟

  7. مونا گفت:

    سلام. وقتتون بخیر. ممنونم از توضیحات خوبتون. ۱ سوال داشتم که اگر بتونید جواب بدید ۱ دنبا ممنونم.
    میخواستم بدونم با معدل کارشناسی ۱۹/۵ از دانشگاه علمی کاربردی و با مدرک آیتلس با نمره بالا میتونم ارشد بورسیه شم تو کره جنوبی؟
    با تشکر

  8. Kiana گفت:

    سلام ببخشید یک سوال داشتم.کسی که دیپلم یه رشته ای رو غیر هنر میگیره میتونه بورسیه رشته هنر بشه که بعد رزومه هم جمع کنه که رزومه هاش مرتبط با هنر؟

  9. فن بی تی اس گفت:

    من دوستم ۱۷ سالشه. علوم انسانی میخونه. میخاد روانشناس بشع. با آیلتس و تاپیک کره ای هم داره. فک کنم شیش. با این رشته میتونه بورس بشع عایا. درسش هم عالیع

    • dadashzade گفت:

      تو قدم اول معدل مهم هست، اگر معدل بالا باشه و مدارک زبان هم داشته باشن بله امکانش هست

  10. فن بی تی اس گفت:

    بعد من خودم چه رشته ای بخونم تا شانسم بیشتر بشه. تو علوم انسانی قوی عم. ولی میخوام بورس کره شممممم

    • dadashzade گفت:

      رشته های مهندسی تقریبا شانس بیشتری دارن ، ولی در هر صورت برای بورسیه سوابق تحصیلیتونه که حرف اولو میزنه

  11. Sami گفت:

    سلام . من رشته م تجربیه امسال میخوام کنکور هنر بدم چون واقعا هنر رو بیشتر از تجربی دوست دارم . میخواستم بدونم وقتی که کنکور هنر بدم بعد قبولی تو دانشگاه میتونم واسه بورسیه رشته های هنر درخواست بدم ؟ یا حتما باید دیپلم رشته هنر رو داشته باشم ؟

  12. Asal گفت:

    سلام من امسال کنکوری هستم، تو المپیاد رتبه هم آوردم، وضعیت درسیم هم خیلی خوبه و مطمئنم که از پزشکی قبول میشم ولی میخوام بورس بشم معدلم هم بالاست. میخواستم بدونم میشه پزشکیو ادامه داد یعنی سخت گیری خاصی نسبت به بقیه نداره و اگه بخوایم جزو اون دو نفر باشیم چه امتیازی میتونه مارو جلو بندازه؟

    • dadashzade گفت:

      سلام، سال گذشته یکی از زبان آموزان ماهم شرایط مشابه شما داشت (دندان پزشکی تهران قبول شدن و بورسیه دولت کره رو هم گرفتن)با توجه به مواردی که گفتید اگر آیلتس هم داشته باشید احتمال بورس گرفتنتون بالا هست،ولی توی کره نمیتونید پزشکی و پیراپزشکی بخونید و اگر بخواید برید باید برای یک رشته دیگه ثبت نام کنید. اگر مصمم هستید پزشکی بخونید ایران براتون بهتر هست

  13. ياسمن گفت:

    سلام خیلی خیلی ممنون از مطالب مفیدی که واسمون گذاشتین
    اما من هنوز یچیزیو نمیفهمم🥺اونم اینکه دقیقا چه مدرکی باید داشته باشم واسه بورسیه،من ایلتس ٧دارم دیپلم تجربی با معدل ١۶ و تمکن مالی ۶.٠٠٠دلار کار ندارم،الان با این شرایط میتونم اقدام کنم واسه بورسیه؟لطفا بنده رو راهنمایی کنید.خدا خیرتون بده😁🌹🌹🌹

    • dadashzade گفت:

      سلام، برای بورسیه میتونید درخواست بدید ولی با توجه به اینکه جو رقابتی داره یکم معدلتون پایینه و این شانستون رو کم میکنه، اگر مدارک دیگه ای دارید(ثبت اختراع/مقاله علمی/جایزه) میتونید ضمیمه کنید تا شانس دریافت بورسیه تون بالا بره. در ضمن برای بورسیه نیاز به پول ندارید، هزینه هاتون رایگان میشه

  14. سلام.میخواستم بپرسم بورسیه سفارت بورسیه کامل رو شامل میشه دیگه درسته؟؟بعد باتوجه به تقاضا برای بورس که انقدر زیاد شده چه امتیاز هایی برای پذیرفته شدن وجود داره؟؟ممنون

    • dadashzade گفت:

      سلام تمام توضیحات گذاشته شده که چه چیز هایی نیاز دارید، در کل شرایط رقابتی هست و کسی بورسیه رو دریافت میکنه که رزومه کاملی داشته باشه

  15. o گفت:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم
    من رشته گرافیک هستم و درسام هم خیلی خوبه و چند تا مسابقه بین المللی هم رتبه دارم سوالم اینکه .ایا میشه بعد از دیپلم بلافاصله بورسیه شد ؟

  16. بانو گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    دانشگاه های کره متقاضیان رشته زبان و ادبیات رو بورسیه می کنن؟
    اگه بله، شرایطش چی هست؟
    ممنون

  17. rhi گفت:

    اگر بخوایم بعد از دبیرستان بورسیه بشیم چ شرایطی واسه بورس لازمه ینی نمره های دبیرستانو میخواد که بالا باشن یا رتبه کنکورم میخواد؟

  18. ریحانه گفت:

    سلام ببخشید من قبلا در مقاطع کارشناسی از دانشگاهش بورسیه گرفته ام و می خوام از دانشگاه مقصد در کره بورسیه بگیرم امکان هست؟

  19. He گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون.من یه سوالی داشتم.با توجه به مطالب سایت ، این چند سال اخیر هیچ فردی که فقط دیپلم داشته قبول نشده این ینی اینکه متقاضیانی که دیپلم دارن کم بودن یا اصولا افرادی که برای لیسانس میخوان اقدام کنن رو قبول نمیکنن؟لطفا جوابمو بدین:)

    • dadashzade گفت:

      سلام پارسال ۲ نفر برای لیسانس بورسیه دولت رو گرفتن، مطالب یکم قدیمی تر هست

  20. Mahsa گفت:

    سلام اول از همه بابت سایت عالیتون ممنونم
    یه سوال داشتم…پایین تر گفتین که برای لیسانس معدل دیپلم مهمه یعنی معدل فوق دیپلم تاثیری نداره؟
    دوم اینکه معدل چند به بالا براشون اولویت هس برای بورسیه؟
    اگه مدرک تاپیک ۴ داشته باشم ولی تافل نداشته باشیم بازم شانسی داریم؟

    • dadashzade گفت:

      کلا کسایی که بورسیه میگیرن معدلشون بالا هست (بالای ۱۸/۱۹)، بله اگر نمره تاپیکتون خوب باشه شانس دارید

  21. Asma گفت:

    سلام ممنون بابت سایت عالیتون
    ببخشید پایین تر گفتین برای دریافت بورسیه لیسانس معدل دیپلم مهمه
    پس فوق دیپلم چی؟ اون مهم نیس؟
    بعد اینکه اگه مدرک تاپیک ۵ داشته باشیم اما تافل نه بازم شانسی برای دریافت بورسیه داریم؟
    معمولا معدل چتد به بالا براشون اولویت داره؟
    بازم ممنونم

  22. درسا گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم معدل حداقل باید چقدر باشه
    تا بتونیم بورسیه بشیم و وکره ای مونهم به عنوان مثال مدرک‌داریم

    • dadashzade گفت:

      داخل توضیحات نوشته. شرط در خواست دادن حداقل معدل ۱۶ هست ولی افرادی که بورسیه میگیرن عموما معدل های خیلی خوبی دارن (بالای ۱۹) و یا اگر معدلشون پایین تر هست مدارک دیگه ای دارن در کنارش (مثلا نمره آیلتس خیلی خوب و بالا و….)

    • dadashzade گفت:

      طبق چیزی که نوشته شده شرط درخواست برای بورسیه معدل بالای ۱۶ هست
      ولی اکثر بچه های بورسیه ای معدل خیی خوبی دارن (بالای ۱۸/۱۹)

  23. hasti گفت:

    سلام. من هنوز سال دهمم و رشتم تجربیه و هدفم بورسیه برای برای یک زیر شاخه تجربی هست… شرایطی ک شانس قبولی رو بالا میبره معدل بالا ایلتس و داشتن مدرک تاپیکه ایا شرکت در ازمون های مختلف و یا داشتن مقاله علمی کمکی به بورسیه خاهد کرد؟/ میش راهنماییم کنین که به غیر از اینا چ شرایطی کمکم خاهد کرد؟؟

    • dadashzade گفت:

      معدل بالا. آیلتس با نمره خوب، تاپیک ، ثبت اختراع ، قبولی در خوارزمی و …

  24. sara گفت:

    سلام ممنون از مطالب خوبتون من میخوام ی سوال بپرسم و ممنون میشم کمکم کنین . من دانشجوی رشته ی حقوق هستم و دارم در مقطع لیسانس تحصیل میکنم میخوام بدونم برای من اگر بخوام بعد از تموم شدن لیسانس درخواست بورس بدم چه چیزهایی باعث میشه رزومه ی بهتری داشته باشم برای رشته ی خودم که کمک خوبی بهم بکنه برای بورس .

  25. hasti گفت:

    سلام. چشم پزشکی ک ۴ ستاست بورس دارع؟؟؟

  26. Mhds گفت:

    سلام خسته نباشید . مطالبتون خیلی عالی و کامل بود . ببخشید فقط یه سوال داشتم . ایا کره رشته های زبان رو هم بورس میکنه ؟ چه رشته هایی؟ و اینکه من اگه تاپیک ۴ داشته باشم میتونم رشته ی زبان کره ای رو بورس بشم؟ کلا من میخواستم رشته زبان رو کنکور بدم چه رشته ای رو انتخاب کنم که کره بورس کنه؟ اگه میشه جواب بدین . خیلی ممنون.

    • dadashzade گفت:

      در مورد رشته های زبان اطلاعی ندارم. سایت های مرجع و سایت های دانشگاه هارو چک کنید

  27. یلدا گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من میتونم بعد دیپلم بورسیه زبان چینی بگیرم با داشتن مدرک آیلتس و معدل بالا ؟ البته کره ای هم بلدم تاحدودی

    • dadashzade گفت:

      داشتن آیلتس با نمره بالا کلا شانس بورسیه گرفتن رو تا حد زیادی افزایش میدهو در مورد زبان چینی اطلاعی ندارم. آدرس سایت های مرجع گذاشته شده چک و مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *